Tam, kad galėtume kokybiškai teikti paslaugas Jums, mes naudojame slapukus, kurie yra išsaugomi Jūsų kompiuteryje. Paspausdami SUTINKU, Jūs patvirtinate, kad esate informuotas apie slapukų naudojimą mūsų tinklalapyje. Atjungti slapukus Jūs galite savo naršyklės nustatymuose. Sutinku X
Print header


Siekti pelno – nebepadoru?

2021 01 04 11:36:00

Nors verslo apibrėžimas sako, kad tai yra veikla, iš kurios gaunamas pelnas, požiūris į verslininkus nėra vienareikšmiškas. Žmonės nuolat akyla akimi stebi ir skaičiuoja, kiek pelno verslininkai „įsideda į kišenę“. „Šio patiekalo savikaina juk vos keli eurai“ – turbūt ne kartą esame girdėję tokį ar panašų pasipiktinimą, draugams ar nepažįstamiesiems atsivertus restorano meniu.

Visi norime dirbti finansiškai stiprioje, patikimoje įmonėje, norime, kad mums ilgalaikes paslaugas teikianti įmonė užtikrintų kokybę, kad nebankrutuotų, nedingtų iš žemėlapio. O įmonės pelnas ir parodo jos stabilumą, mokumą, tai yra, galimybes užtikrinti klientams prekių ar paslaugų teikimą, saugumą darbuotojams, veiklos tęstinumą. Tačiau kodėl šiuolaikiniame pasaulyje pradeda darytis nebemadinga kalbėti apie „užkaltus“ pinigus, kitaip sakant apie finansinį pelną?

Pasaulis keičiasi, keičiasi ir požiūris į verslą, į tai, ką mes laikome pelningu ir sėkmingu verslu. Mums nebeužtenka vien duonos ant stalo. Šių dienų valgytojui jau rūpi kaip ji užauginta ir pagaminta, ar nebuvo nuniokota gamta, ar nebuvo nuskriaustas duonos kepėjas. Dabar pelnas jau kur kas daugiau nei paskutinė finansinės ataskaitos eilutė.

Žmonės dabar klausia „kas laimi iš to?“, „ar mums geriau nuo to, kad šis verslas yra kaimynystėje?“ Todėl ir verslui keliami lūkesčiai yra kur kas aukštesni nei anksčiau. Jei nori būti sėkmingas versle – tavo buvimo naudą turi jausti visi – pirmiausia klientai, darbuotojai, tiekėjai, partneriai ir bendruomenė esanti šalia, netgi galima sakyti, kad visa planeta, jeigu kalbėsime apie įtaką klimato kaitai.

Šių dienų klientas – reiklesnis ir turintis platesnį požiūrį, daugiau žinių. Daugeliui svarbi tampa ne tik prekės ar paslaugos kaina, bet ir įmonės atsakomybė visuomenei, kuriama pridėtine vertė. JAV rinkodaros įmonės „BBMG“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad 40 proc. vartotojų ieško tokių prekių ir paslaugų, kurių tiekėjai savo veikloje atsižvelgia į visuomenės interesą ir socialinę atsakomybę (https://globescan.com/aspirational-consumers-are-rising-are-brands-ready-to-meet-them/). Kitų tyrimų duomenimis net 60 proc. vartotojų verslo padorumas tiek pat svarbus, kiek ir prekės kaina ar patogumas ją įsigyjant.

Šiandieniniai darbuotojai taip pat iš savo darbovietės tikisi daugiau nei tik pragyventi leidžiančio atlyginimo. Jie nori, kad dirbti būtų saugu, smagu, įdomu, kad būtų galima derinti darbą ir asmeninį gyvenimą, kad jų darbovietė būtų matoma viešojoje erdvėje ir jie galėtų didžiuotis čia dirbdami.

Ratas apsisuka ir vėl grįžtame prie pelno – pridėtinės vertės kūrimas, visuomenės gerovės puoselėjimas, darbuotojų lūkesčių užtikrinimas įmanomas tik tada, kai įmonė dirba pelningai. Pelnas būtinas, bet šiuolaikinio verslo pelno vektorius jau negali rodyti tik į finansinį investuotoją – verslas pelningas, kai pelną pajunta visi, kurie prisiliečia prie jo generavimo.

Kalėdų laikotarpis labai tinkamas šiai išvadai: tikrąjį pelną gauni tada, kai gera ne tik tau, bet ir visiems aplink – kaip laimingoje šeimoje ar draugų rate.

Komentaro autorė — Asta Grabinskė, gyvybės draudimo ir pensijų bendrovės „Aviva Lietuva“ generalinė direktorė.