Tam, kad galėtume kokybiškai teikti paslaugas Jums, mes naudojame slapukus, kurie yra išsaugomi Jūsų kompiuteryje. Paspausdami SUTINKU, Jūs patvirtinate, kad esate informuotas apie slapukų naudojimą mūsų tinklalapyje. Atjungti slapukus Jūs galite savo naršyklės nustatymuose. Sutinku X
Print header


Suteikti pagalbą vienišiems senjorams nuo šiol paprasčiau

2020 09 03 10:53:00

Nors koronaviruso atvejų skaičius šalyje pastaruoju metu yra išaugęs, specialistų teigimu, antroji viruso banga dar neprasidėjo ir tikėtina, kad jos sulauksime vėliau. Lietuvoje nuo koronaviruso mirė daugiau nei 80 žmonių – daugiausia rizikos grupei priklausantys senjorai.

Šiuo sudėtingu laikotarpiu saugiai likti namuose rizikos grupei priklausantiems senjorams padeda Lietuvos Raudonojo Kryžiaus savanoriai. Šiai programai AVIVA skyrė 122 tūkstančius eurų. Paramos lėšos leido padėti daugiau nei 1000 senjorų visoje Lietuvoje. Tam prie Lietuvos Raudonojo Kryžiaus papildomai prisijungė 198 savanoriai.

„Paskelbus karantiną reikėjo veikti ryžtingai ir ieškoti galimybių padėti labiausiai viruso pažeidžiamai grupei. Toks ir turėtų būti socialiai atsakingas verslas – ne deklaracija, o reali pagalba čia ir dabar. AVIVA grupė šiemet Raudonojo Kryžiaus organizacijai paaukojo daugiau nei 10 mln. eurų, o „Aviva Lietuva“ skyrė 122 tūkst. eurų Lietuvos Raudonajam Kryžiui – tai didžiulė koncentruota parama vienai organizacijai. Už šiuos pinigus sukurta savanorių informavimo sistema ir ateityje padės Lietuvos senjorams būti atsparesniems ekstremalių situacijų metu, greičiau sulaukti pagalbos“, – sako „Aviva Lietuva“ generalinė direktorė Asta Grabinskė.

Senjorai pasimeta informacijos gausoje

Viena iš senjorus lankančių savanorių, kaunietė Rasa, sako, kad savo darbo prasmę naujomis akimis pamatė pandemijos metu. „Daugelis senjorų, paskelbus karantiną, liko nežinioje, pasimetę tarp informacijos gausos ir valstybės rekomendacijų. Jiems sunku iki galo suprasti informaciją, pateikiamą viešojoje erdvėje, kartais jie ja ir nepasitiki. Kas kita, kai tą pačią informaciją jiems trumpai, suprantama kalba išdėsto savanoris, kartu nuramindamas, padrąsindamas senjorą“, – sako Rasa.

Savanorių poreikis ir jų darbo krūvis pandemijos metu gerokai išaugo – dėl apribojimų ir raginimų likti namuose, daugiau senjorų pasijuto atskirti. Tai išryškino ir savanorių trūkumo problemą – vienas savanoris savo laiką ir dėmesį dažniausiai skiria tik vienam ar dviem senjorams, o prieš pradedant savanorystę jį reikia apmokyti, suteikti reikiamas žinias. „Norėjau, kad pagalbos sulauktų kuo daugiau vienišų ir pažeidžiamų žmonių, todėl karantino metu prisiėmiau papildomų atsakomybių – rinkau naujus savanorius, kuravau jų darbą, organizavau nuotolinius mokymus“, – pasakoja Rasa.

Sukurta informacinė sistema padeda suteikti pagalbą greičiau

Dalis AVIVA skirtos paramos buvo panaudota nuotolinės savanorių informavimo sistemos ir nuotolinių mokymų kūrimui. Šie pokyčiai leidžia lengviau ir efektyviau valdyti savanorių tinklą, o ištikus krizei savanoriams greitai padėti pažeidžiamiems žmonėms.

„Apie savanorių valdymo, informavimo ir mokymo sistemą galvojome jau ilgą laiką. Visame pasaulyje nevyriausybinės organizacijos daug investuoja į tokių sistemų kūrimą, nes nuo savanorių kokybiško įsitraukimo dažnai priklauso visa organizacijos veikla. Karantino metu pagalbą vyresnio amžiaus žmonėms teikė daugiau nei 350 savanorių, todėl efektyviam jų veiklos organizavimui reikalingi techniniai sprendimai. Džiaugiamės, kad su šia svaria AVIVA parama sukurti ne vieni labai svarbūs nuotoliniai mokymai esamiems ir būsimiems Raudonojo Kryžiaus savanoriams: kaip suteikti pirmąją psichologinę pagalbą, kaip labiau suprasti psichologinius vyresnio amžiaus žmonių ypatumus, kaip padėti emocinius sunkumus patiriantiems senjorams. Taigi antrosios COVID-19 viruso bangos atveju jau turime sukurtus veiklos valdymo įrankius ir gausesnį paruoštų savanorių būrį, kurie ir toliau galės padėti pažeidžiamiausiems vyresnio amžiaus žmonėms“, – sako Lietuvos Raudonojo Kryžiaus programos „Šilti apsilankymai“ vadovė Jurgita Labanauskienė.