Tam, kad galėtume kokybiškai teikti paslaugas Jums, mes naudojame slapukus, kurie yra išsaugomi Jūsų kompiuteryje. Paspausdami SUTINKU, Jūs patvirtinate, kad esate informuotas apie slapukų naudojimą mūsų tinklalapyje. Atjungti slapukus Jūs galite savo naršyklės nustatymuose. Sutinku X
Print header


Daugiau nei darbuotojas – kaip darbe kurti šventę sau ir kitiems

2019 11 21 16:01:00

Gyvename laikais, kai turime tiek laisvės ir galimybių ieškoti savęs, kad kasryt keltis ir eiti į darbą, kuris tau nepatinka, atrodo netgi nepadoru. Viešojoje erdvėje nuolat kalbama apie darbuotojų pasitenkinimą, įmonės lenktyniauja, stengdamosi pritraukti geriausius darbuotojus, o vadovai laužo galvas, kaip atskleisti darbuotojų potencialą.

Daugelis verslą įkūrusių ar dirbti „ant savęs“ išėjusių žmonių, kaip pagrindinę priežastį, paraginusią išeiti iš samdomo darbo, įvardija netinkamą vadovavimo stilių – „atsibodo nuolatinis vadovo sėdėjimas „ant galvos“, norėjau būti pats sau šeimininkas“.

O gal galime sukurti darbuotojui tokią darbo aplinką, kurioje jis pats jaustųsi šeimininkas? Tačiau kaip tą padaryti?

Pirmiausia darbuotojui reikia suteikti tokias sąlygas, kuriose jis galėtų drąsiai ir užtikrintai išsakyti savo poreikius. Ne visi gimę būti vadovais ir Lietuvoje dažnai nepelnytai nuvertinama horizontalioji karjera, iš kurios kartais net pasišaipoma „kokia gi čia karjera, jei netapai vadovu“. Tačiau horizontali karjera darbuotojui gali suteikti naujo darbo pojūtį, išvengiant varginančių darbovietės keitimo aspektų, o ir įmonei padėti išsaugoti išsisėmusį, bet vertingą darbuotoją, kuris jau buvo tapęs reguliariu darbo skelbimų portalų lankytoju.

„Aviva Lietuva“ centriniame biure per pastaruosius 5 metus horizontalios karjeros laipteliais žengė net 33 darbuotojai. Tai rodo, kad mūsų įmonėje daug ambicingų žmonių, kurie nebijo išeiti iš komforto zonos ir netgi radikaliai pakeisti darbo sritį – iš investicijų apskaitos specialisto tapti personalo specialistu, iš mokymų skyriaus pereiti į investicijų valdymo skyrių, iš aktuarų – į rizikos valdymo. Iš šių darbuotojų daugiau nei trys ketvirtadaliai įmonėje dirba iki šiol. Taigi horizontali karjera ne tik padeda augti ambicingoms asmenybėms, atrandančioms gebėjimus, apie kuriuos anksčiau net nenutuokė, bet ir įmonei išlaikyti bei auginti aukšto lygio specialistus, už savo žinias vertinamus ne mažiau nei vadovai.

Kitas svarbus ingredientas laimingo darbuotojo-šeimininko formulės kūrime – visapusiškas darbuotojų įtraukimas į įmonės veiklą, pavyzdžiui, renginių organizavimą. Smagu, kai įmonės darbuotojus lepina komandos formavimo renginiais, koncertais ar išvykomis, tačiau renginiai dar įdomesni, kai žinai jų užkulisius ir menkiausias detales. Visi pagrindiniai dalykiniai ir proginiai „Aviva Lietuva“ renginiai (konferencijos, komandos formavimo renginiai, sportinės iniciatyvos) organizuojami pasitelkiant išskirtinai vidinius resursus. Neįtikėtina, kokios originalios idėjos gimsta prie vieno stalo susėdus renginio organizaciniam komitetui – pavyzdžiui, IT specialistui, ūkvedžiui, teisininkui ir personalo atstovui. Rutinai ir pasikartojimui vietos čia nėra – kasmet keičiantis organizaciniam komitetui, kinta ir renginio atmosfera.

Kiekviena sąmoninga darbovietė siekia auginti ne tik aukšto lygio specialistą, bet socialiai atsakingą pilietį. Todėl nemažą dalį įmonės renginių sudaro socialiniai renginiai, kuriuose darbuotojai realizuoja save įvairiose savanorystės akcijose, pavyzdžiui, aplinkos tvarkymo ar kraujo donorystės. Būkime atviri sau – laisvalaikio metu dažnai pritrūksta laiko ar pasiryžimo aplankyti apleistus senolius arba paskirti pusdienį šiukšlių rinkimui parke, tačiau žymiai paprasčiau tai įvykdyti, kai darbovietė suteikia tam priemones ir išsprendžia organizacinius klausimus.

Darbuotojų susidomėjimą tokiomis akcijomis atspindi tiek aukštas „Aviva Lietuva“ darbuotojų įsitraukimas į tokias akcijas, tiek kasmetinis įmonės darbuotojų nuomonės tyrimas. AVIVA grupė tokį tyrimą vykdo nuo 2003 m., kasmet atnaujindama tyrimo klausimus pagal pasaulines personalo valdymo, lyderystės ir vadovavimo tendencijas. 2018 m. tyrime didelis dėmesys skirtas darbuotojų įsitraukimo aspektui, kuris parodo darbuotojų motyvacijos, progreso ir savigarbos lygį organizacijoje – būtent tai, ką šiame komentare vadiname „šeimininkiškumu“. „Aviva Lietuva“ darbuotojų įsitraukimo lygis 2018 m. siekė 84 proc. – tai vienas aukščiausių rodiklių tarp visų AVIVA grupės įmonių. Taip pat 88 proc. apklaustųjų sakė jaučiantys norą daryti daugiau nei reikalauja jų pareigos.

Įsitraukimas į darbovietėje vykstančius procesus ir renginių organizavimą neabejotinai skatina jaustis neatsiejama įmonės dalimi, stiprina tarpusavio ryšius, augina atsakingą ir tobulėjantį darbuotoją. Tuomet nepriklausomai nuo įmonės dydžio, nė vienas darbuotojas nesijaus tik sraigtelis sudėtingame ir dideliame mechanizme.

Komentaro autorė – Asta Grabinskė, gyvybės draudimo ir pensijų bendrovės „Aviva Lietuva“ generalinė direktorė